Saturday, January 15, 2011

Emas Sebagai Simpanan

Laman ini diwujudkan untuk berkongsi pengetahuan berkenaan kepentingan menyimpan emas dan perak. Secara ringkasnya kesedaran ini timbul agak lewat iaitu pada bulan November 2010 iaitu kira-kira 3 bulan lepas. Ia bermula ketika ingin membeli gelang emas 916 buat isteri. Apabila telah dipilih yang berkenan, harganya ialah kira-kira RM 4500 !!! Terkejut dibuatnya jika dibandingkan dengan beberapa tahun lampau ketika belajar di kolej harganya jauh lebih rendah. Tak mungkin boleh berpatah balik.


Barulah terfikir kenapa orang dulu-dulu pakai gigi emas. Harganya masih murah waktu tu.
Secara kebetulan seorang rakan memperkenalkan kepada produk Public Gold keluaran tempatan. Ia amat mudah ditempah dan dibeli. Ditambah dengan ciri-ciri fizikal yang menarik, ia amat sesuai dijadikan pelaburan dan simpanan. Ia juga amat mudah dijual balik pada beza harga (spread) yang rendah serta mudah dipajak di Agro Bank tanpa banyak soalan jika memerlukan wang.



Lantas saya memulakan pelaburan dengan 7 keping gold bar 20 gram untuk menjadi dealer. Kini pembaca boleh membeli melalui saya atau untuk dapt membeli sambil menerima komisyen, bolehlah menjadi dealer melalui saya. Sila rujuk laman Public Gold http://www.publicgold.com.my/ untuk mendapatkan harga terkini emas. Sila SMS saya 013-2014507 pada bila-bila masa untuk menempah dan membeli emas yang diingini.




No comments:

Post a Comment